Profesionální prezentace nemovitosti
Mnoho prodávajících se domnívá, že zájemce o jejich nemovitost získá první dojem z nemovitosti až při osobní prohlídce. Není to tak. První dojem zájemce získá už v online prostoru, to znamená na sociálních sítích nebo v inzerci. Proto je video tak zásadní – nemá ukázat jen nemovitost, ale také okolí. Vžijte se do role rodiny, která hledá bydlení. Možná netrvají na konkrétní lokalitě, ale vědí, co k životu potřebují – sportoviště, školu pro děti, obchody a parky. To vše je důležité naservírovat zájemcům na zlatém podnose. A jak to uděláte nejlépe? Právě videem.

Profesionální fotky jsou klíčem k prodeji každé nemovitosti. Zažil jsem situaci, kdy jsem přebíral prodej nemovitosti po jiné realitní kanceláři. Když jsme přijeli na nemovitost v den D s celou mojí partou – stagerkou, fotografem a kameramanem – majitel byl v šoku. Ptál se mě, proč to děláme tak složitě. Zmínil se, že předchozí makléř mu řekl, ať nemovitost nafotí a pošle mu fotky na WhatsApp, aby to mohl dát do inzerce. Vysvětlil jsem majiteli benefity kvalitní prezentace a když jsme další týden začali organizovat jednu prohlídku za druhou, pochopil, že jsem měl pravdu.

Půdorys nemovitosti – další podceňovaná věc. V zásadě nezáleží na tom, jestli použijete 2D nebo 3D; důležité je nechat půdorys zpracovat odborníkem. Rukou nakreslený půdorys na zájemce nepůsobí úplně optimálně. Dejte si záležet na každém detailu. Kupující se rád zorientuje a představí si, kam by umístil který kus nábytku, kde budou mít děti pokojíček a dospělí ložnici.

Co to vlastně je home staging? Hlavním cílem home stagingu není ukázat, jak majitel bydlí, ale umožnit kupujícímu představit si, že tam bydlí on sám. Jde především o proces přípravy nemovitosti, úklid, odosobnění prostoru a úpravu detailů. Prostor nemovitosti díky tomu vypadá profesionálně a fotogenicky. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že nemovitost, která je takto připravená jak na samotné focení, tak na osobní prohlídky, se prodá rychleji a za víc peněz. Dnes už mám na home staging slečnu, která má dokonalý cit pro detail, ale dobrá zpráva je ta, že to zvládne prakticky každý – chce to jen dát si s tím tu práci a trpělivost.
